Volg je hart

23 september 2018 - Cali, Colombia

Soms is het tijd om je hart te volgen, om uit te zoeken hoe het is. Dat was een van de redenen dat ik ben gaan reizen en alles heb opgezegd. En tijdens mijn reis heb ik vaker mijn hart gevolgd, zo ging ik naar Panama in plaats van naar Peru na mijn reis door Ecuador. Ging ik terug naar Cali rond december om te genieten van het salsa festival. En ging ik in augustus weer terug naar Panama, Bocas om precies te zijn. Mijn hart vertelde me dat ik het nog een keer moest proberen, terwijl mijn hoofd tegen me zei dat het geen zin had om nog een keer te gaan. Maar toch ging ik en na vier weken vechten voor iets dat nooit helemaal goed kan komen door al hetgeen dat is gebeurt, zat ik zaterdag weer in het vliegtuig. Op weg naar Panama city. En nu een paar dagen later is het tijd om voor mijzelf te kiezen. Datgene te doen waarvan ik gelukkig wordt. Anders blijf ik maar rennen om geluk te zoeken, maar zal nooit echt gelukkig zijn. Het heeft lange tijd geduurd om in te zien dat alles dat er is gebeurt, mijn eigen keuzes waren. Niemand anders kan ik de schuld geven van de situaties waarin ik misschien te lange tijd heb gezeten. Alleen mijzelf. Nu kies ik voor mijzelf, ga mijn eigen geluk vinden binnen de dingen die ik leuk vind om te doen. En dus ben ik weer in Cali, omringd door vrienden en salsa. Het zal misschien wel een tijdje duren voordat ik echt weer kan genieten van alles om me heen, maar ik ga ervoor.

1. Jeanne:
    23 september 2018
    Goed zo.
    Ga voor je eigen geluk. Mam.