Salsa en visum

17 oktober 2018 - Bogotá, Colombia

Dat ik weer terug ben in de hoofdstad van de salsa, Cali, was denk ik al wel bekend. Sinds ik terug ben al veel gedanst, heerlijk weer! Ik ben nu in Bogota omdat ik een visum heb voor een jaar. Ik kan tot volgend jaar oktober blijven, mocht ik dan nog langer willen blijven, kan ik even het land verlaten en dan weer op een toeristenvisum terug komen. Maar dat is nog ver weg.

In december is La Feria de Salsa. Tussen kerst en oud&nieuw zijn er vele salsafeesten, optredens en concerten. Het begin van de Feria is met een grote parade. En daar doen niet alleen maar professionals aan mee. Ik had gedacht dat ik veel te laat zou zijn om überhaupt audities te kunnen doen om ook mee te mogen dansen. Maar een week of twee terug stonden we een drankje te doen en kwam ik Christian tegen. Met hem dans ik altijd in La Topa en ik vroeg of hij dit jaar weer mee doet aan de optocht. Hij heeft namelijk al drie keer meegedaan. Hij antwoordde daar meteen op met de vraag of ik met hem wilde dansen. Ja, natuurlijk, graag!! Maar omdat ik eerst mijn visum moest regelen en hij ook een weekje naar Bogota zou gaan, gaan we vanaf zondag oefenen voor de audities. De eerste ronde is al geweest op 13 oktober en de tweede ronde, waar ik dus aan mee ga doen is op 10 november. Mijn dansschoenen heb ik al, nu alleen nog een jurk en natuurlijk nog flink  oefenen om de verschillende dansstijlen onder de knie te krijgen. Het is namelijk niet alleen maar salsa, het is son, pachanga, mambo, guajira, boogaloo, bolero en caleña stijl. Op zich lijkt het wel op elkaar maar toch zitten er verschillen in de pasjes.

Daarnaast ga ik eind deze week eindelijk verhuizen naar ander huis, waar ik tot ongeveer half januari kan blijven en dan kan ik rond de 20e weer terug naar het appartement waar ik nu verblijf, in een eigen kamer. Want dan gaat het andere meisje namelijk weg.

Ook had ik mijn eerste vertaalopdracht: een boek over de Bende van Nijvel van het Engels naar het Nederlands. En afgelopen dagen daar nog een hoofdstuk voor mogen vertalen. Hopelijk komt er nog meer werk, zodat er niet alleen maar geld uit gaat.

Nu dat ik een jaar mag blijven, en hopelijk wat geld kan verdienen, wil ik na de Feria meer van Colombia gaan ontdekken. Ondanks dat ik hier heel veel tijd heb doorgebracht, ken ik nog niet zo veel. En daar wil ik dus verandering in brengen.

1. Kerstin van den Donk:
    18 oktober 2018
    Leuk Mireille, wij willen vd zomer naar Colombia op vakantie gaan. Mss kunnen we weer ergens meeten xx
  2. Mireille van Broekhoven:
    Hey Kerstin,
    Zou leuk zijn! Hoe lang willen jullie gaan en hebben jullie al een beetje in gedachten wat je wilt zien? Het is een prachtig maar erg groot land!
  3. Peter:
    18 oktober 2018
    Muziek en dans in the pocket! Ik zie je nog eens dansles gaan geven :) Grtjs Peter
  4. Jeanne:
    18 oktober 2018
    Leuk dat je weer lekker bezig bent met dingen die je leuk vindt. 🍹
  5. Jeanne Gabriels.:
    18 oktober 2018
    Fijn te lezen dat je weer goede vooruitzichten hebt Mireille.
    Succes met werk.
    Het ga je goed.
  6. Vorstenbosch Martin:
    18 oktober 2018
    Fijn dat je weer beter in je vel zit en ook weer aan het genieten bent. Veel succes met de oefensessies en de audities. Veel plezier.
  7. Mieke jansen:
    19 oktober 2018
    Leuk om weer wat van je te horen, en volgens mij gaat het goed daar met je, lekker dansen in het vooruitzicht , dus ga zo door, heel veel plezier en geluk daar in Colombia,
  8. Annie Hekker:
    19 oktober 2018
    Heel veel plezier daar en dans ze. Succes😘