Derde week El Valle

5 augustus 2019 - El Valle, Colombia

De derde week is alweer in gegaan. Wat gaat de tijd toch snel. Het huis heeft eindelijk water, wat alles toch een stuk makkelijker en leefbaarder maakt. Al mis ik wel een wasmachine moet ik eerlijk bekennen. Vooral omdat de luchtvochtigheid erg hoog is, veel regent en dus lastig is om je kleding lekker te laten ruiken na het wassen, omdat het niet droogt. Maar goed, als je om je heen kijkt waar je bent, dan vergeet je dit soort dingen ook wel weer.
Aan de andere kant van het dorpje ligt een ander strand, zo'n 9 kilometer tot aan het einde. Ik besluit om daar maar eens naar toe te lopen. Onderweg kom ik wat bekende honden tegen en op een gegeven moment wordt ik omringd door 7 honden. Maar ze gaan niet allemaal met me mee. Sarka, de hond van de broer van Kike, die een maand of 6 is (de hond) blijft me volgen. Dus steken we samen de brug over en nemen het paadje langs de school om bij het strand uit te komen. Aan het einde van het strand zitten twee hostels, maar verder is er niets. Er zijn wat fincas (landbouwgrond) maar er komt bijna niemand. Dus ik vind het wel gezellig dat ik gezelschap heb. Het zand is donker, met heel veel drijfhout op het strand en kleine kiezels en schelpen. Ik denk dat er zo'n halfweg zijn, als Sarka me begint te bespringen en zachtjes te bijten. Aangezien ik geen hond spreek, weet ik eerst niet wat ze wil. Maar dan begint er een lichtje te branden, ik denk dat ze moe is. En dus zoek ik een goede boomstam uit om op te zitten en ze ligt meteen in een diepe slaap. Ik vind het ook niet erg om even te zitten en de zee over te turen want ik wordt verblijd met walvissen die dicht bij het strand uit het water springen. Wat prachtig!
Zaterdags vertrekken we weer naar El Tigre, waar we nu één nachtje gaan verblijven. Ik help de zus van Kike in de keuken en Kike neemt de toeristen mee naar de andere waterval, de grot en de natuurlijke zwembaden. Aan het einde van de middag vertrekken alle bootjes en zijn we met z'n tweeën met een hond die met anderen mee is gekomen. Wat heerlijk die rust!
Na de nacht in de hangmat worden we wakker met regen en onweer. Hele harde regen.... Als het naar weer opklaart want als het zo blijft moeten we nog een nachtje blijven aangezien er dan geen bootjes zullen komen. Maar we hebben geluk, na een uurtje breekt de zon door en is het een prachtige dag. De zon schijnt op het water wat nu prachtig blauw is, de golven slaan op de rotsen wat een prachtige witte schuim veroorzaakt en het water nog blauwer doet lijken. Na een overheerlijke lunch nemen we de boot weer terug naar het dorpje waar we dit heerlijke weekend afsluiten met een dansje in de plaatselijke discotheek.
En zo is de laatste week alweer ingegaan.

1. Anita:
    6 augustus 2019
    Wassen to the basic. Fijn dat je t naar je zin hebt :)