Cali

28 augustus 2019 - Cali, Colombia

Na vier heerlijke weken aan de kust, in de natuur, in de frisse lucht, nu alweer bijna drie weken terug in Cali. Als mensen mij vroegen of ik het niet té heet vond in Cali, zei ik altijd nee. Maar ik ben nooit in deze periode in Cali geweest. En ik kan je vertellen dat het toch echt wel anders is; het is er heet! Tot een uurtje of 9 in de ochtend is het nog wel om te doen, maar zodra de zon tevoorschijn komt, is het alsof je smelt. Rond een uur of vier begint het te waaien en dat is een welkome verkoeling.

Niet alleen aan de warmte moest ik weer wennen,maar ook de drukte. Al die mensen, het verkeer, de drukte. Wel even wat anders dan de golven of junglegeluiden.

In de eerste week dat ik terug was, was het Petronio. Over dit festival had ik al heel wat gehoord. Het is hét festival van de Pacifische kust in Cali. Met muzikanten, dansers, drankjes en eten van de kust. Op woensdag was de opening,en gingen we even kijken. Op vrijdag was het feest. Op het grote terrein waren er nu concerten aan de gang. Het publiek, veelal van de kust en zwart, danst erop los met de witte zakdoeken in de hand zwaaiend. Wat een feest! Ook op zaterdag barst het weer los en is het nog drukker. Op zondag besluit ik niet te gaan . Er komt een bekende band het festival afsluiten en ik verwacht dat het nog drukker gaat worden dan de zaterdag. Van mijn huisgenootje hoor ik dat ik gelijk had en ben dus blij dat ik niet meer ben gegaan. Maar wat was het leuk!

1. Mieke jansen:
    28 augustus 2019
    Leuke foto,s, leuk verhaal weer, goed om je weer te zien, je ziet er goed uit, volgende keer foto,s met ...groetjes Mieke