2019

31 december 2019 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Alweer bijna een jaar voorbij. 2019, een jaar vol met nieuwe ervaringen, avonturen, maar ook teleurstellingen en nieuwe uitdagingen.

De vier weken vakantie in Nederland liepen iets anders dan gepland. Zo bleef ik langer en moest ik gaan nadenken wat ik nu eigenlijk wilde. Één ding was zeker, er moest weer opnieuw geld verdiend worden. En zo kwam ik dus op Bonaire terecht. Drie december landde ik hier, en wat is er veel veranderd in de vijf jaar dat ik hier voor het laatst ben geweest. Veel nieuwe woningen, hotels, beachclubs, cruiseschepen die bijna dagelijks aanmeren en zo'n 2000 mensen die dan het eiland overspoelen. Maar er is ook veel hetzelfde gebleven, de zon, de stranden, de barretjes.

Ik ben begonnen met werken en dat is wel weer even wennen, vijf dagen in de week mag ik met mijn scooter richting Rincon, de oude hoofdstad van Bonaire. Op de heen weg neem ik de toeristische route, langs het water en alle duikspots. Wat is het heerlijk om dat blauwe water te zien, de ruige natuur met zijn cactussen en de wilde ezels en geiten die los rondlopen. Ik werk bij Cadushy, destilleerderij. De enige op Bonaire die likeur en sterke dranken maakt. Allemaal kleinschalig. Toeristen komen langs en krijgen uitleg over hoe wij werken en mogen alles proeven. Als het half zes is, klim ik weer op m'n scooter en rij ik via de grote weg terug, ook een deel langs de kust. Heerlijk!

Op de donderdag avond is het nog altijd salsa avond bij de Cuba en natuurlijk ga ik daar een dansje doen. En nu mag ik vanaf begin januari ook nog gaan assisteren bij een salsa school hier op Bonaire. Super leuk!

Dus ondanks dat het allemaal niet zo is gelopen zoals ik dacht en ben ik niet in mijn geliefde Colombia, heb ik het erg goed naar mijn zin hier. En kijk ik uit naar het nieuwe jaar met nieuwe avonturen, nieuwe ontmoetingen, nieuwe salsa dansjes.

1. Jet Aerts:
    He Mireille,

Wat een dappere beslissing toch weer...fijne jaarwisseling en een mooi, gezellig 2020 met veel liefde en veel geluksmomenten gewenst!!
    X
  2. Kerstin:
    31 december 2019
    Je komt steeds dichterbij!! Ik ga binnenkort een weekend naar Bonaire. Wie weet zien we elkaar dan. Goed 2020!!!
  3. Mireille van Broekhoven:
    1 januari 2020
    Hey kerstin, laat even weten wanneer je komt,kunnen we weer meeten. En als ik richting Curaçao ga, laat ik het je ook zeker weten! Fijne jaarwisseling!
  4. Jeanne:
    31 december 2019
    Heel blij dat het toch goed bevalt daar.
    En heel knap van je om toch weer de knop om te zetten en aan een nieuw avontuur te beginnen. Hoop dat 2020 een heel mooi jaar mag worden voor je op allerlei gebieden.
    Fijne jaarwisseling en we spreken elkaar van de week.
    Groetjes mam en pap.
  5. Anja:
    Hoi Mireille,
    👍🏼 goede beslissing, Ik hoop dat
    2020 voor jou veel geluk,een liefdevol jaar ,en een goede gezondheid.

Een hele fijne jaarwisseling. PROOST🥂
  6. Miriam:
    Bonaire! Heel veel plezier en mooie momenten daar! Fijne jaarwisseling 🥂
  7. Anna:
    31 december 2019
    Trots op jou, een heel goed jaar!
  8. Annie Hekker:
    2 januari 2020