Necloci

25 juni 2017 - Necoclí, Colombia

Na een week op het strand bij Alex te hebben verbleven en lekker uitgerust te zijn, is het tijd om afscheid te nemen. Vrijdagavond is er een klein borreltje en dansen we heerlijk met de voeten in het zand onder een sterrenhemel met de ruisende zee op de achtergrond. Wat ga ik dit plekje, maar vooral toch wel Alex en zijn vrienden missen!
Het is vroeg dag op zaterdag want ik moet om 7 uur bij Hostel Mammallena zijn in Calle Media Luna. Daar ontmoet ik de rest van de reizigers die vanuit Cartagena de tour gaan doen; drie Duitsers, twee Nederlanders en een Australisch koppel. We vertrekken in de minivan met de backpacks op het dak na de briefing. Het eerste gedeelte duurt zo'n 5 uur en dan is er tijd om te lunchen, pinnen, geld wisselen, en water te halen. Ik probeer wat te slapen maar dat is niet heel gemakkelijk aangezien se weg erg slecht is en daardoor de minivan flink heen en weer schudt. De omgeving is prachtig en ik vind het wat weg hebben van Ecuador, toen we richting de Amazone gingen. Groene velden, wat heuvelachtig, koeien en paarden. Als we op de eerste stop aankomen gaan we eerst lunchen en dan worden we naar de shoppingmall gebracht. Hier sla ik 10 liter water in voor de komende dagen. De rest zal aangevuld moeten worden met kokosnoten, heel vervelend. We stappen in een andere bus en die duurt nog ongeveer 3 uurtjes. Een local komt naast me zitten en begint een praatje en complimenteert me met mn Spaans. Al vind ik zelf dat ik nog heel wat moet oefenen, maar zodoende leert men. Poco a poco.
De omgeving is wederom prachtig, groene velden, boerderijen, kleine stadjes. En na drie uur zijn we op de eindbestemming van de dag. Necocli. Een klein plaatsje aan de kust dicht bij de grens met Panama. Hier checken we in en gaan dan richting strand om een welverdiend biertje te drinken. Morgen dag 2 van het avontuur richting de San Blas eilanden.

1. Jeanne:
    25 juni 2017
    Leuk stukje weer geschreven.
    Hoop dat je een leuke tijd hebt op de San Blas eilanden. En dat het een gezellige groep is waar je nu mee op stap bent.
    Ga genieten.
    Liefs en tot horens.