Montañita

23 mei 2017 - Montañita, Ecuador

Na een dag in Santa Marianita, naast Manta te geweest gaan we richting Montañita. Het was fijn om even in een stadje te zijn maar zelfs op zaterdagavond is er niets te doen. Op zondag pakken we een lokale taxi die in eerste instantie de goede richting op rijdt, maar na een tijdje omdraait. Er stappen meer locals in en die vragen waar we naar toe willen. Maar die praten allemaal zo snel en met plaatsnamen die we niet kennen, dat we er eigenlijk niet veel aan hebben. Bij het strand stappen we uit en vragen daar welke taxi's er richting Manta rijden. 'Camioneta blanca'. Oké, we proberen het wel en anders laten we ze een taxi bellen. Er komt een auto voorbij, wat geen witte taxi was, maar de vrouw stopt en ik vraag of ze naar Manta gaat. Ze blijkt naar het benzinestation te gaan en we mogen meerijden. Dus stappen we achter in de bak. Bij het benzinestation moeten we er helaas uit maar we hebben het geluk dat er een bus staat. Bij het busstation stappen we over op de bus naar Montañita en na een uurtje of drie zijn we er aangekomen. Een dag eerder had ik contact met iemand die in Montañita woont via Instagram en hij weet wel een plek waar we kunnen slapen dus komt ie ons bij de bus ophalen. Het appartement is prima en voor de prijs alles voor onszelf. We gaan lunchen en krijgen een tour door het stadje en daarna neemt ie ons mee naar een pool party bij een hostel. Hij is namelijk dj en moet draaien daar.
Montañita is een klein stadje met veel hostels, bars en restaurantjes. Iets wat ik niet helemaal had verwacht in Ecuador voordat ik er van andere mensen had gehoord. Het is wel even wennen om tussen zoveel toeristen weer te zitten aangezien we vaak in plaatsen waren die niet heel druk bezocht werden. Maar hier kunnen we ons wel vermanende komende dagen.

1. Annemie Verdegem:
    28 mei 2017
    Hey Mireille,
    Wat een leuke verhalen toch allemaal! Je beland van het ene avontuur in het andere! Had al eerder je blog gelezen maar het is me nog niet gelukt alles bij te houden. Ben nu dan maar op je laatste verhaal ingehaakt. Je hebt de kunst van het back-packen aardig onder de knie. Just go whith the flow! Ik wens je nog vele fijne reiservaringen toe! Geniet maar veel!