Isla de la Plata

30 mei 2017 - Montañita, Ecuador

Isla de la Plata is een eiland voor de kust van Puerto Lopez, ongeveer een uurtje varen. Dit wordt ook wel het kleine Galapagos genoemd, aangezien hier een aantal diersoorten te vinden zijn die ook te vinden zijn op de Galapagos. Met een klein groepje en een gids gaan we aan boord van de boot die ons naar het eiland brengen. Natuurlijk zit ik naast een praatgrage Amerikaan die niet op kon houden met praten over zijn reizen en andere onzinnigheden terwijl ik probeer me te concentreren op de horizon. Boten zijn nog steeds niet mn favoriet. We komen aan en zien al vele vogels vliegen. Op t strand waar we aanmeren schieten honderden krabbetjes in hun gaten. We beginnen onze wandeling over het eiland en zien de blue footed bubies voor ons op het pad zitten. Wat zijn dit mooie dieren maar niemand weet waarom ze blauwe voeten hebben. Ook zien we een ander vogelsoort: frigat bird. Deze hebben een rode nek die kan opblazen als een ballon. Alleen de mannetjes hebben dit en dit doen ze om indruk te maken op de vrouwtjes.
Het eiland is mooi groen vanwege de regen die de laatste tijd is gevallen. Een prachtige omgeving.
We gaan weer richting de boot en krijgen wat te eten. Ik staar een beetje in t water en zie ineens hele grote schildpadden. Wauw!
We varen een stukje en leggen dan stil om te gaan snorkelen. Niet het allermooiste wat ik heb gezien maar best prima om iets anders te doen en te zien. En na een volle dag gaan We richting Montañita.

1. Marja:
    1 juni 2017
    Hallo Mireille,
    wat heb je een leuke schrijftrant en wat maak je veel mee. Je laat ons mee genieten van je mooie reis. Ik heb nog niet alles gelezen maar ga dat zeker doen.