La Feria

2 januari 2019 - Cali, Colombia

La Feria de Cali, een van de grote Salsa festivals in Colombia vind ieder jaar plaats van 25 december tot 30 december. In de gehele stad zijn vele concerten, straatfeesten, muziek, salsa, maar ook worden er andere evenementen georganiseerd zoals bijvoorbeeld een speciale dag voor de huisdieren en sportevenementen.

Voor mij begon de Feria met de Salsódromo. Waar ik vorig jaar nog stond te kijken naar deze grote optocht, mocht ik er nu aan meedoen! Wat een geweldige ervaring was dat. Op dag 2 zijn we naar Las Tascas geweest. Een evenement dichtbij de rivier en de boulevard in de stad met eettentjes, barretjes en livemuziek. Een hele leuke avond gehad met een hele groep bekenden! op dag 3 was er het festival van de Pacifico. Muziek uit de streek van de Pacifische kust. Met typische snacks en drankjes uit die regio. Daarna nogmaals naar Las Tascas, maar de avond ervoor kon lastig worden geëvenaard. Op dag 4 zijn we naar een concert geweest. De groep Grupo Niche, die erg bekend is hier in Cali, kwam optreden. Daarnaast ook nog twee andere bands. Je betaald 22.000 Pesos, €5,92 entree, en je krijgt er een sixpack bier bij. Goede deal toch? We hebben heerlijk staan dansen en hebben genoten van de livemuziek. Dag 5 gaan we naar de Calle de la Feria. Waar ik een paar dagen eerder nog danste in de Salsódromo, zijn er nu drie podia met livemuziek. Deze avond gaan we naar Podium 3, met voor mij als hoogtepunt de muziek van Herencia de Timbiqui. En op de laatste dag zijn we ook hiernaar toe gegaan. Helaas was het te druk om goed te kunnen dansen. Maar wat een heerlijke avonden hebben we gehad!

Met Oud&Nieuw zijn we weer te vinden in het huis van Nikki, de moeder van Alexa (mijn huisgenootje). We zijn met een mannetje of 20 en hebben pasta op het menu staan. Simpel en snel. Op het terras wordt er al flink gedanst en dan is het 2019! We gaan later nog met een groepje naar La Pergola om nog even verder te dansen en dan als we naar huis gaan, is het alweer licht. Maar de mensen uit de buurt staan nog steeds op straat een feestje te vieren. Voor mij dan toch wel tijd om te gaan slapen.

1. Jet Aerts:
    Hoi Mireille,

Ik weet niet of 2019 nog mooier kan worden….ik wens het je wel. Wat een heerlijke verhalen om te lezen!

Liefs
    Jet x
  2. Vorstenbosch Martin:
    Hoi Mireïlle

De beste wensen voor 2019. Dat je dromen mogen uitkomen. Veel plezier daar in Cali.
    Martin en Lianne
  3. Margo Rutten:
    2 januari 2019
    Mireille, de beste wensen voor 2019 en blijf je dromen achterna gaan!
  4. Kerstin van den Donk:
    Happy 2019 💃💃💃
  5. Mieke jansen:
    3 januari 2019
    Super mooi om zo het jaar af te sluiten en een nieuw jaar te starten, veel geluk daar in cali, of waar je misschien dit jaar nog gaat verblijven, groetjes Mieke
  6. Dorien Huinink:
    3 januari 2019
    Gelukkig Nieuw Jaar, Mireille,maar ik weet niet of dat nog kan na dit mooie einde.
    Veel geluk daar en blijf je dromen volgen !!
    Veel liefs, Dorien