Isla Holbox

1 november 2017 - Cancún, Mexico

Na ongeveer 4 dagen reizen (van Panama naar Costa Rica, naar Mexico naar Isla Holbox) ben ik op plaats van bestemming en ontmoet ik Rahel weer. Ze is samen met haar vrienden al ruim een week in Mexico aan het rondreizen en nu de laatste dagen zijn we dus met zijn vijven.
Het eiland ligt ten Noorden van Cancun en je reist er in zo'n 3 uurtjes naar toe. De ferries gaan ieder half uur, alleen de bussen gaan niet zo frequent. Drie per dag vanuit Cancun met een behoorlijk prijsverschil. Ik reis samen met vier Argentijnen van het hostel en we nemen de bus van 12:50u.
Rond een uur of zes ben ik herenigd met Rahel. De reis heeft wat langer geduurd omdat 1 van de jongens wagenziek is geworden. Ach, we hebben de tijd.
Op het eiland aangekomen zijn de straten van wit zand, rijden er geen auto's maar carritos (golfkarretjes). Het plaatsje is niet zo groot en ik heb het hostel snel gevonden.
De volgende dag ga ik in mijn eentje op pad en loop langs het strand richting het natuurpark. Onderweg kom ik een hond tegen die me de hele weg vergezeld en op me wacht. Wat gezellig! Helaas verlaat ie me ook weer zonder afscheid te namen.
Het park is mooi, maar ik heb foto's gezien van flamingos en een helderblauwe zee. Helaas heb ik niet zo'n geluk, want het seizoen van de flamingos is afgelopen en de zee heeft besloten om op te ruimen met als gevolg dat de stranden volliggen met zeewier. Maar toch is het er prachtig.
Het grappige is dat ik op dit eiland weer een echt vakantiegevoel heb wat toch een beetje raar is na 8 maanden op reis te zijn. Maar goed, iedere plek heeft weer een ander gevoel. Mocht je naar Mexico gaan, ga vooral naar Isla Holbox, het is zeker de moeite waard!

1. Jeanne Gabriels.:
    1 november 2017
    Leuk hoor hoe je dat vewoord.
    Vakantie gevoel.
    Geniet ervan Groetjes Jeanne.
  2. Jeanne:
    1 november 2017
    Leuk stukje weer geschreven.
    Hou het nog even vast dat vakantiegevoel.
    Groetjes en tot horens.
    Mam xx
  3. Mieke jansen:
    2 november 2017
    Heel veel vakantie plezier weer gewenst . Wij werken maar door, haha. Heel veel groetjes