Van hostel naar gastgezin

13 maart 2017 - Cartagena, Colombia

Met enige spanning in m'n buik pak ik mijn backpack weer in. Hoe kan het dat het lijkt of ik meer bij me heb? Waarschijnlijk door de waszak met kleren die niet netjes zijn opgerold. Met de backpack op m'n rug check ik uit het hostel en ga op zoek naar een taxi. Het is warm, vooral met dat bijna 12 kg wegende ding op m'n rug.
Aangezien ik naar het gastgezin ben gelopen laatst, weet ik dat het niet ver is. Bij de drukke Calle Media Luna tref ik de eerste taxichauffeur.  Hij heeft geen idee waar het is en ik wordt door verwezen naar de volgende. Gelukkig weet die het wel en al rijdend wordt er nog even over de prijs onderhandeld. Ik begin het weer te leren, afdingen.
Omdat ik er dus laatst was geweest wist ik hoe we moesten rijden, langs een soort van burcht, een bezienswaardigheid hier in de stad. Daar linksaf, dan bij de rotonde  rechtdoor en dan zijn we er bijna. Niet zover dus, maar met een backpack 25 min lopen, nee dank je! We komen aan bij het hek voor de woonwijk.  In een hokje zit een beveilingsman en de taxi chauffeur maakt duidelijk dat hij mij moet afzetten. Welk nummer? 201. Ah si, en het hek gaat open. Langs de smalle straat best keurige huizen en dan rijden we links een doodlopend straatje in. Is het hier? De nummers komen niet echt overeen, en dan vraagt de taxi chauffeur naar de naam van de familie. Oh shit, dat ben ik vergeten op te schrijven. Maar een stukje verderop staat er al een man te zwaaien. Ah, daar moet ik zijn. Ik betaal de taxi chauffeur en loop naar het huis.  Daar ontmoet ik Edilberto, zijn vrouw is in Bogota maar komt morgen terug. Het enige probleem is geen Engels. Dus met simpel spaans van zijn kant en een klein beetje spaans van mijn kant komen we er al wel uit, iig de belangrijkste dingen voor nu.  Het huis ligt op de eerste verdieping en is een gezellige kleine huiskamer met open keuken, een gastenkamer voor twee personen en een gastenkamer voor 1 persoon. Ik heb mijn eigen douche en toilet en de kamer ziet er keurig uit. Ik kan voor deze 2 weken een kast gebruiken wat nu al een luxe is! Ik stal alles uit en ga naar de supermarkt terwijl mijn was in de wasmachine zit. Morgen om 8u op school zijn, en ipv 1 minuut lopen vanaf m'n vorige verblijf moet ik nu dus 25 minuten lopen. Misschien kan ik ergens een fiets huren, maar weet niet of het zo veilig is hier te fietsen. We gaan het zien....
Adios!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Layka:
    13 maart 2017
    Het is heerlijk je verhalen te lezen! Succes met je Spaanse lessen en geniet!! Xx
  2. Margo Rutten:
    Veel leesplezier! Groetjes
  3. Connie:
    13 maart 2017
    Nu al leuk om je avontuur te lezen