Dos semanas de Español

15 maart 2017 - Cartagena, Colombia

¡Hola! ¿Como estas?
Afgelopen maandag wordt ik door mijn hostmoeder naar school gebracht. We worden om 8 uur verwacht. Onderweg probeert ze me de weg te voet uit te leggen, waar ik niet heel veel van begrijp, maar aangezien ik al ben komen lopen vorige week, weet ik de weg gelukkig al. Op school aangekomen wordt er gevraagd naar de test die ik thuis moest maken en we krijgen ook nog een mondeling examen om zo te bepalen in welke klas je zit. Langzaam loopt het binnenplaatsje vol met studenten, veel Duitsers, maar ook Fransen en Amerikanen. Dan ben ik aan de beurt voor mijn mondelinge examen. Ik begrijp niet alles wat ze vraagt en antwoorden is ook nog erg lastig dus ik mag in de beginnersklas beginnen, prima! Aan het wachterstafeltje zit een oudere man uit Zweden die alles heeft opgegeven in Zweden om hier te gaan settelen met zijn colombiaanse vriendin die hij een paar maanden geleden via tinder heeft leren kennen. Hij heeft zelfs al een huis en een winkel gekocht. Misschien een beetje naïef? Ik begin me al een beetje te ergeren aan zijn manier van praten en ben bang dat ik als enige met hem in de beginnersklas zit. Gelukkig constateer ik dat er nog meer mensen in de klas zitten.
We beginnen met de basis en het is veelal alleen in het Spaans. Na 4 uur les, wat erg vermoeiend is, hebben we een informatie bijeenkomst en daarna een lunch. Goed geregeld allemaal!
In de pauzes heb je de kans om andere studenten te leren kennen en ik leer een meisje kennen die hier in dezelfde woonwijk woont, dus we lopen de volgende dag samen naar school. Het is dus erg leuk om spaans te volgen, ookal blijft het lastig. Vooral omdat er ook veel colombiaanse gebruiken in de taal zijn. Je moet het maar net even weten.
De volgende les komt er bijna aan, dus ga me klaarmaken!
¡Hasta luego!

1. Jan van Pelt:
    18 maart 2017
    Mireille, leuk om je verhaal te lezen,het spaans leer je het snelst als je het alleen maar hoort en spreekt.
  2. Farah:
    19 maart 2017
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen.
    Veel succes met leren. Ik doe je het niet na.