Eerste indruk; first impression (English below)

8 maart 2017 - Cartagena, Colombia

Na een hele lange en vermoeiende reis ben ik eindelijk op plaats van bestemming. Op het vliegveld slapen is niet ideaal, vooral niet in je eentje en met twee backpacks. Telkens als je moet plassen moet je ze meenemen. En het was ongelofelijk koud, dus gelukkig kon ik m'n sjaal enigszins als deken gebruiken. Gelukkig al vroeg in kunnen checken en m'n bagage afgeven.
In het vliegtuig nog een beetje kunnen slapen. Ik sta in de rij bij de douane en verdien mijn tweede stempel voor m'n paspoort. Op zoek dan naar een atm, die er niet blijkt te zijn. Gelukkig heb ik wat dollars om om te wisselen in pesos voor de taxi. Het schijnt toch niet zo duur te zijn als ik dacht gelukkig en voor 5 euro brengt de taxi chauffeur me naar m'n hostel. Ik dacht dat Azië niet echt geregeld was qua verkeer, maar ook hier blijkt het een geweld aan toeters en onduidelijke regels te zijn. Ook het aanblik heeft wat weg van Azië, kleine winkeltjes, mensen overal. Een ommuurde oude stad zoals een beetje in Chiang Mai. In mn hostel slaap ik in een dorm met 1 andere jongen voor nu. Hij spreekt alleen maar spaans en omdat ik zo moe ben kan ik er niet veel van maken. Hopelijk gaat dat de komende dagen beter.
Na een dutje ga ik op zoek naar wat te eten. Ik beland op het Trinidad plein; lokale streetfood kraampjes, barretjes en lokalen met een speaker. Om de vijf minuten begint er ergens op het plein muziek uit de speaker te komen en wordt er gezongen of een dansshow opgevoerd. Leuk om te zien! Ik ben niet de enige toerist maar toch kijken mensen; omdat ik alleen zit of omdat ik blond ben? Daar ga ik waarschijnlijk niet achter komen.
Eerste indruk is dus positief. Morgen maar eens verder de stad verkennen. Ik heb alle tijd, verblijf hier 3 weken in totaal met mijn spaanse lessen erbij.

English
It was a long journey to get to my destination. But I made it. Very tired, I didn't sleep that much on the airport of Miami. When I arrive in Cartagena, I think a lot of Asia. Heavy traffic, honking, no rules what so ever. Over here there is a inner city like in Chiang Mai aswell. After a little nap, I am walking to get some food. I end up at Trinidad square; little bars, music and danceshows. Nice to see. A good first impression!

1. Anja:
    Geniet van alles en succes met je Spaans!! Xx
  2. Mieke jansen:
    8 maart 2017
    Leuk om je eerste verslag te lezen , ik had wel verwacht dat het vermoeiend zou zijn maar dat ben je alweer snel vergeten, geniet van alles wat je ziet en kijk uit naar je volgende verslag.
    Have fun
  3. Miriam:
    8 maart 2017
    Mooi. Je bent er! Heel veel succes met Spaans leren!
  4. Annie Hekker:
    Veel plezier
  5. Johan:
    8 maart 2017
    Espero que aprender rápidamente el idioma español. Divertirse en estos días.
  6. Anita:
    8 maart 2017
    Ola, fijn dat je bent aangekomen. Het weer zal daar beter zijn dan hier in NL.
    Geniet ervan
    adiós Anita J
  7. Danielle d:
    9 maart 2017
    Hé Mireille,
    Je bent op de eerste plaats van bestemming! Wauw wat een reis en wat een eerste indrukken. Geniet van je reis en ik kijk al uit naar je volgend verhaal! Veel plezier
  8. Anja Juhos:
    9 maart 2017
    Veilig aangekomen en nu genieten!! Have fun!! Xx
  9. Joyce:
    11 maart 2017
    Het ziet er echt super uit! Al ergens een dansje gedaan? Geniet ervan en succes met het Spaans. Ik ben ook benieuwd naar je gastgezin straks!