Cartagena otra vez

22 juni 2017 - La Boquilla, Colombia

Ik sta te wachten op de bus en zie de persoon die ik niet wil zien ook op het perron staan wachten. Oh nee he... Dit is een oudere man. Ik was aan het dansen in de Caña Grill, en zie hem naar me kijken. Daarna komt ie op me afgelopen en wil met me dansen en praten. Ik maak hem duidelijk dat ik geen van beiden wil, maar toch blijft ie het proberen. Uiteindelijk geeft ie toch op en gaat weer aan de overkant staan. Als ik met iemand anders staat te praten, komt ie weer langs en deze keer propt ie iets in mn handen. Ik kijk ernaar en zie een wit servetje. Ik vouw het open en zijn naam en nummer staat er op. Ik begin te lachen samen met de local en gooi vervolgens het servetje in de prullenbak.
Twee dagen later zit ik heerlijk te genieten van mn ontbijtje, wanneer hij aan komt lopen en gewoon aan mn tafeltje komt zitten. En weer zeg ik dat ik niet wil praten, mn ontbijt wil opeten en met rust gelaten te worden. Na vijf minuten stapt ie dan toch op en daarna als ik m tegen kom zegt ie gelukkig niets meer. Maar nu zit ie in dezelfde bus. Gelukkig zegt ie niets en laat ie me met rust haha.
Op het vliegveld bij het inchecken vraagt de steward of ik een bewijs heb dat ik Colombia weer verlaat. Oh shit, helemaal vergeten. Ik mag door als ik bij het instappen maar een bewijs laat zien. Dus ik navigeer naar flyonward.com en bestel mn fake vliegticket. Normaal gesproken is dit een snelle service, maar je zult altijd zijn dat je als het het nodig hebt moet wachten, lang moet wachten. Ik wacht en wacht en check zo ongeveer om de vijf minuten. Wat als ik niet toegelaten wordt? Moet ik dan mn ticket wijzigen als dat nu nog kan? En terug naar Montañita. Of ga ik een duur echt ticket kopen en geen gebruik van maken? Ik besluit de gok te wagen en bij het instappen vraagt ie alleen of ik bewijs heb maar hoef het niet te laten zien. Als ik op Panama aangekomen ben heb ik mn fake ticket waar nu natuurlijk niemand meer om vraagt. Maar misschien als ik op Cartagena aankom. Maar ook hier wordt er niet naar gevraagd. Dus weer geld in een putje gegooid, maar je weet t nooit zeker en dan maar lieven 10 dollar dan meer.
En nu zit ik al een paar dagen aan zee in Cartagena. Ik heb alles geregeld voor mijn reis naar de San Blas eilanden. Zaterdag vertrek ik vanuit Cartagena naar een plaatsje dicht bij de grens met Panama. Daar verblijf ik 1 nacht en de volgende ochtend moet ik met de boot van 7 uur naar een ander plaatsje voor de briefing. Ook hier 1 nacht verblijven en dan begint op maandag het echte avontuur. De foto's zien er veel belovend uit. Kijk op sanblasadventures.com als je meer wil weten.

1. Jeanne:
    Spannend weer.
    Hoop dat het inderdaad is wat je ervan verwacht.
    Kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Fijne reis en doe voorzichtig.
    Tot horens. ♡♡
  2. Kerstin:
    22 juni 2017
    He Mireille, ga je ook echt naar Panama? Wij gaan daar op vakantie!!
  3. Jeanne Gabriels.:
    22 juni 2017
    Zo dat wordt vast een leuk avontuur.
    Kijk goed uit en fijn dat je het verhaal aan ons verteld.
    Groetjes.