Cali

10 januari 2018 - Cali, Colombia

Het is al weer even geleden en er is veel gebeurd. Ik ben dus in Cali, de hoofdstad van de salsa waar op 25 december tot 30 december het grootste salsa evenement van de wereld plaats vind. De grote artiesten komen naar Cali om op te treden en mensen uit geheel Colombia komen naar de stad. En dat merk je want het is een stuk drukker dan toen ik hier was in april. In het hostel leer ik mensen kennen waarmee ik kerstavond heb doorgebracht en de volgende dag begint de feria. Dit met een grote parade, in de trant van carnaval Rio de Janeiro heb ik me laten vertellen. Om kaarten te krijgen is een heel gedoe aangezien we ze op straat nog moeten kopen. We rennen van hot naar her en uiteindelijk hebben we 2 echte kaarten en 4 nepkaarten. We moeten 2 aan 2 naar binnen en de laatste betalen allen kaarten. Dat gaat goed, al was het even spannend. En dan begint de parade . Met trommels wordt het ingeluid. Niet een klein brassbandje maar zo'n 100 man die op de trommels slaan. Dat vind ik leuk!
Daarna komen er groepen salsadansers voorbij die een geweldige show neerzetten. Mijn glimlach gaat niet meer van mn gezicht, wat mooi om te zien. En dan begint t te regenen, en nog harder maar de dansers dansen door en dus genieten wij van de show. Als het is afgelopen gaan we op zoek naar een taxi maar komen we een auto tegen die slalsamuziek speelt en lokale mensen dansend in de regen. En ja, natuurlijk moet ik ook een dansje doen. Dis staan we daar met zn allen in de regen tot onze onderbroeken nat te dansen.
Ik ben nog over met Stijn en we proberen de bus te pakken maar dat gaat niet en dan stopt er een jongeman die ons wel af kan zetten bij La Topa. Daar dansen we ons nog een beetje warm.
Op woensdag staat het super concert voor de deur met grote namen uit de salsa en rreaggeton wereld. Ook dit was een geweldig feestje dat op t einde in t water viel door de regen. En weer had ik het geluk om iemand tegen te komen die me wel naar huis kon brengen, dit keer bij een mevrouw achter op de scooter.
En zo dansen we maar door en door.
Met oud en nieuw gaan we met een groep die ik heb leren kennen eerst eten en dan met een Chiva. Dit is een partybus die ons later afzet bij een club om verder te dansen. Dit was echt heel erg leuk! Maar wat op viel is dat er bijna geen mensen op straat zijn na 12 uur. Niet helemaal verwacht. Maar goed, dansend gaan we het nieuwe jaar in!
Ik blijf nog tot 19 januari in Cali en ga dan naar Medellin om vervolgens terug te vliegen naar Panama. Modesto stopt namelijk op het cruiseschip en we gaan kijken hoe het gaat tussen ons als we langere tijd samen zijn. Dat is dan ook een reden waarom ik niet in maart terug kom naar Nederland.

1. Jeanne Gabriels.:
    10 januari 2018
    Zo dat is weer een mooi verhaal en heb je ook weer veel gedanst fijn hoor.
    Jammer voor je pap en mam dat ze nog langer op je moeten wachten.
    Maar je voelt zelf aan wat het beste is voor je.
    Heel veel plezier.
    Groetjes en nog de beste wensen voor je.
  2. Connie:
    Ha Mireillle, wat weer een mooi verhaal van je, de beste wensen voor 2018
    En ik weet zeker dat je er weer iets moois van maakt
    Groetjes Connie
  3. Kerstin:
    He Mireille,
    Wat klinkt dat goed, al die salsa. Echt iets voor jou.
    Het was wel een klein beetje te verwachten dat je langer weg zou blijven. Geniet er maar van.
    Veel geluk xx
  4. Anja Juhos:
    10 januari 2018
    Klinkt als jou met al die salsa. Geniet
  5. Kim:
    10 januari 2018
    Gelukkig nieuwjaar! Groot gelijk dat je lekker daar blijft. Hier is alles toch hetzelfde ;) Enjoy de liefde x
  6. Mieke jansen:
    11 januari 2018
    Hoi mireille, jij hebt de feestdagen goed gevierd zo te lezen. Wij wensen jou een super mooi 2018 met veel liefde en hopelijk kom je dit jaar nog naar Nederland om je liefde te showen. Veel plezier nog waar je ook bent. Groetjes Mieke en wil
  7. Mirjam:
    11 januari 2018
    Dat het maar een mooi en gelukkig nieuwjaar voor je wordt! X