Barcelona

1 oktober 2016 - Barcelona, Spanje

Wat gaat de tijd snel, het is alweer zaterdag. Op deze dag gaan we op zoek naar een tattooshop. Via Google komen we uit bij Logia (http://www.logiabarcelona.com, C/Tarragona 84-90 Local 1 y Local 2 ). Het is een paar haltes met de metro en als we eraan komen blijkt dat we niet de enige zijn. Het is er erg druk, maar een goed teken. Hopelijk hebben ze plek, want op zondag zijn ze gesloten en op maandag vlieg ik alweer terug. Dus het moet vandaag gebeuren! Na een oaar minuten wachten praten we met de baliemedewerkster die de afspraken inpland. En wat denk je? Het kan gewoon vandaag nog. Om 17;30u moeten we terug komen en dan wordt de tekening gemaakt en meteen gezet.

Nu hebben we dus een aantal uurtjes te doden dus gaan we naar de shoppingmall, pakken we een terrasje, koop ik alvast de creme voor op mijn nieuwe tattoo. Als we om 17:30u weer terug zijn, is het er niet minder druk op geworden. Nog steeds veel mensen die een afspraak willen maken. Ik meld dat ik er ben en ik krijg wat formulieren die ik moet invullen en ondertekenen. Dit is nieuw voor mij, want in Azië ga je zitten en wordt ie gelijk gezet. Daarna maak ik kennis met William, mijn tattoo-artist. Gelukkig heb ik Paul bij me die kan vertalen, want Engels kan William niet zo goed. Hij vraagt eerst naar mijn idee wat ik wil, of ik voorbeelden heb en gaat dan aan de slag. Wat ie heeft gemaakt is meteen zoals ik het in mijn gedachte had! Het zetten duurt ongeveer drie kwartier, waarbij ik nog het meeste last heb van mijn nek, aangezien ik mijn hoofd helemaal naar links moet draaien. Van het geluid of het naaldje voor de inkt heb ik helemaal geen last. Als ie klaar is, bewonder ik mijn nieuwe aanwinst in de spiegel. Het lijkt alsof ie daar gewoon altijd heeft moeten staan. Ik ben heel erg blij!

Wanneer we de shop uitlopen, is het rustig op straat. We besluiten te gaan wandelen ipv meteen de metro in te stappen, en op zoek naar wat te eten. We komen na 5 minuten wandelen spontaan uit op Placa Espanya, waar het krioelt van de toeristen. We hadden allebei geen idee dat we zo dichtbij waren. We vinden een pizzaria en eten snel een pizza en besluiten dan weer verder te wandelen en een kijkje te nemen op het plein. Achter het plein is het nog veel drukker, hordes toeristen lopen allemaal richting Palacio Nacional met daarvoor Font Magica Montjuic. Deze fontein wordt op bepaalde dagen mooi verlicht met watershow. Pakken we die ook gelijk even mee. Wat mooi om dit te zien en vooral omdat het zo onverwachts was!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade