Barcelona, day 3

30 september 2016 - Barcelona, Spanje

Wat is het heerlijk om wakker te worden, naar buiten te lopen en een strakblauwe lucht te zien en de warmte van de zon te voelen. Even langs de plaatselijke supermarkt voor wat beleg en de bakker voor wat brood voor het ontbijt en dan via het koffietentje naar de metro om richting Parc Guell te gaan. Parc Guell staat bekend om het mozaïek werk en de vormgeving van Gaudi.
Ook hier is het erg vol met toeristen, Afrikanen (veelal) die hun spulletjes willen verkopen en wat verdwaalde locals.
Doordat het zo druk is, vormt zich natuurlijk ook een mega lange rij bij de dames toilet. Altijd maar weer de dames toilet. Ik besluit dus bij de mannen naar binnen te lopen, mijn behoefte te doen en we kunnen weer door. Als ik naar buiten loop krijg ik applaus van de vrouwen in de rij! Beetje jammer voor hen dat niemand het ook durft, ik heb ten minste 10 minuten wachttijd ingehaald.
Aangezien we geen kaartje hebben gekocht, kunnen we niet naar het mozaïek gedeelte van het park, maar de rest van het park en het uitzicht is zeker de moeite waard. De vormgeving van de balkonnetjes, of wandelpaden met daarop of onder livemuziek. Flamenco met een een danser, eentje met gitaar of saxofoon. Dat maakt het ronddwalen erg leuk!
Na het park dwalen we een beetje door de stranen van de wijk Villa de Graçia. Deze wijk is moderner ten opzichte van het centrum van barcelona. Veel mensen met kinderen en honden. De gebouwen hebben wel de mooie details aan de balkons of boven de ingang maar zijn niet zo oud het centrum.
Na het rondstruinen duiken we de metro weer in en gaan we op weg naar La Ramblas. Een drukke straat, met terrasjes, verkoopstandjes, straattheater, massa's toeristen. Maar toch zeker een bezoek waard wanneer je in Barcelona bent!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl