Working life

24 juli 2017 - Bocas Del Toro, Panama

Wat is het leuk om in het hostel te werken. Je leert een heleboel mensen kennen van over de hele wereld, maar voornamelijk Duitsers en Nederlanders op dit moment.
Vorige week maandag hadden we het spontane idee om met een aantal gasten naar The Brewery te gaan. Helaas was deze dicht, maar zijn we met 16 mensen naar een andere bar gegaan om vervolgens naar een reggae avond te gaan. Dit is op een ander eiland; Isla Bastimentos. Dus eerst een boot regelen, $6,- op heen en terug. Oké, we moeten de helft betalen en dan de andere helft op de terug weg. Marlou, Nederlands meisje uit het hostel en ik halen het geld op. Ergens is er iets mis gegaan want we hebben te kort. Wie heeft er niet betaald? We krijgen nog wat geld en dan gaan we richting de dansavond. We moeten bij de boot terug zijn om half 1, dus hebben tijd genoeg.
In de bar is het een mix van locals en toeristen. De locals, vele oorspronkelijk tijdens de aanlegging van het Panama kanaal uit het Caribisch gebied gehaald, en vervolgens naar de eilanden vertrokken om te werken op bananen plantages. Hierdoor is het een klein beetje als Jamaica, de taal het Jamaicaanse Engels en het dorpje.
Tegen half 1 maak ik de headcount, en ik voel me net zo'n tourguide, maar iedereen is er en we gaan terug naar het main eiland.
Wat een leuke spontane avond!

1. Dorien Huinink:
    24 juli 2017
    Wat is het prachtig daar, Mireille en jij geniet met volle teugen.

Nog veel plezier daar en waar je komende tijd ook zult zijn !!
  2. Kim:
    24 juli 2017
    Jaloers!
  3. Jan van Pelt:
    25 juli 2017
    Mooie foto's, prachtige omgeving, Mireille zo te zien heb je het prima naar je zin.