Bocas

6 augustus 2017 - Bocas Del Toro, Panama

Het is vier weken geleden dat ik op Bocas aan kwam. Een tropisch paradijs voor de tourist. Bocas town is volledig op de tourist gericht met vele restaurants, bars en hostels. Het hele stadje is aan het water gebouwd waardoor je de restaurants of bars in moet om aan het water te zitten.
Bocas ligt op Isla Colon. Op de fiets of met de bus kun je naar de stranden Playa Bluff, Bocas del Drago en Playa Estrellas. Als je wil kun je iedere dag een feestje hebben. En sinds twee weken organiseert een vriend van me een reggae feest op de donderdagen waar ik werk achter de bar. Leuk om te doen!
Een minuut varen ligt Isla Carenero. Dit is een meer authentiek eiland, waar er nog niet zoveel gebouwd is. Palmbomen, blauwe zee, een klein paradijsje waar ik veel naar toe ga in mijn vrije tijd.
In mijn eerste week heb ik een tour gedaan naar isla Zapatilla. Dit zijn twee eilanden die behoren tot een nationaal park. Dit is echt een bounty eiland, super mooi!
Op Isla Bastimentos waan je jezelf in Jamaica. Reggae muziek, palmbomen en de locals.
Bocas, ik had niet gedacht dat ik hier zolang zou blijven. En het zal straks moeilijk zijn om afscheid te nemen. Maar een ding is zeker dat het een paradijsje is en het werken in een hostel en bar me wel bevalt. Al is het verblijven hier niet geweldig voor mijn spaans, aangezien iedereen wel Engels kan.