Roadtrip

19 april 2017 - Peñol, Colombia

Andrew, Snow en ik hebben nog een dag in Guatape. Er zijn een aantal opties om de dag te besteden: hanggliden en ziplinen, kajakken of het huren van een motor en rondtouren. We nemen de lokale bus naar Guatape en doen eerst onze nodige zaken: opwaarderen van mijn telefoon en het uitprinten van onze bustickets. Het is een mooi rustig plaatsje, aan het water met gekleurde huizen. Prachtig om te zien. Guatape lag voorheen lager, maar door de aanleg van een stuwmeer, moesten de originele inwoners verplaatsen en hebben ze het stadje opnieuw gebouwd op de plaats waar het nu is. In het water kun je de plek waar de kerk zich bevond nog zien door het grote kruis dat boven het water uitsteekt.
We komen aan bij de verhuur en ze hebben nog twee motorbikes over. Helaas voor mij geen scooter, maar we proberen een klein stukje te rijden, Andrew en ik en dan gaan we ervoor. Het begin is nog even wennen met het schakelen maar als snel gaat 't beter. Het landschap is prachtig. Mooie bergweggetjes, prachtig uitzicht over de bergen het water. We rijden zo'n 75 km naar San Carlos. Onderweg stoppen we voor lunch bij een lokale viskwekerij. Wanneer we op de terug weg zijn, hebben we de pech om middenin een wolkbreuk terecht te komen en alles is zeik nat. En koud! Maar we zijn er bijna en toch al nat dus rijden we verder. Als we de motoren weer inleveren staan we met z'n drieën te rillen van de kou. Maar het was het zeker waard!

1. Anja:
    20 april 2017
    He Stoer wijfie!!!
    Prachtige foto's weer, die alles nemen ze niet meer van je af!! Ondanks dat jullie kletsnat waren na de trip!! Hihi