Panama

1 juli 2017 - Panamá Oeste, Panama

Wat een contrast, een privé eiland en nu een grote stad. Het eerste wat ik doe als we aankomen is mijn WiFi weer aanzetten, mijn was sorteren en dan een heerlijke douche ondanks dat ie koud was. We gaan wat eten met de groep en daarna een drankje doen. De volgende dag ben ik al vroeg wakker en sluit ik me aan bij de jongens van de groep; busstation, shoppingmall en oude centrum staan op het programma. Het is warm, veel verkeer en veel mensen op straat. Waar het soms lijkt alsof ik de attractie ben.
Het oude centrum is best prachtig, met mooie kleurrijke gebouwen, parkjes en pleintjes. En een mooi uitzicht op alle wolkenkrabbers in het nieuwe gedeelte.
We lopen terug en dan is het tijd om afscheid te nemen. Iedereen gaat zijn eigen weg weer.
Ik raak aan de praat met een jongen uit el Salvador die werkt in het hostel en we besluiten om richting een berg te gaan waar we de stad zien en misschien een mooie zonsondergang. We stappen eerst in de metro waar het spitsuur is en daarna moeten we een stuk lopen en dan de berg op. Als we bij de berg aankomen is het al heerlijk groen, gelukkig niet overal een concrete jungle. We lopen een trap op en dan zie ik een luiaard in de boom. Best dichtbij heel erg gaaf. Van boven op de berg hebben we een prachtig uitzicht en daarna moeten we in het donker terug. Niet helemaal mijn ding, aangezien mijn zicht in het donker niet heel goed is. Maar we hebben, of vooral ik, het gered. In het hostel nog wat biertjes en dan heerlijk slapen.
Vandaag zijn we samen naar het andere hostel van Mamallena gereisd, midden in de natuur. Ook weer er heel andere ervaring.

1. Anja:
    2 juli 2017
    Prachtige natuur dat is echt genieten!!