Guanacaste

8 juli 2018 - Mansion, Costa Rica

Samen met Simona, die ik in Puerto Viejo heb leren kennen, ben ik naar Mansion in de regio Guanacaste gegaan. Simona is lid van het Zwitserse uitwisselingsprogramma, waar Rahel waar ik drie maanden mee heb gereisd ook lid van was. We zijn dus nu in het huis van Zaylin, een meisje uit Costa Rica die 7 jaar geleden naar Zwitserland is geweest met hetzelfde programma. En nu verblijven we bij haar. Ze woont samen met haar ouders en zusje in het ouderlijk huis. Op hetzelfde terrein staat nog een huis waar haar oudere zus met haar familie woont, man en twee kinderen, 15 en 3. En dan nog een ruimte met drie bedden en een badkamer voor ons.

Het is een hele leuke ervaring om bij een lokale familie te verblijven. Samen met Zaylin zijn we twee dagen naar verschillende stranden geweest om de omgeving van Guanacaste te leren kennen. Playa Concha, Playa Brasilito, Playa Tamarindo en Playa de Coco. Alle stranden zijn heel anders en het is leuk om te zien. Bij het laatste strand was een optocht, soort van carnavalsoptocht waar we middenin zijn beland door de dansers die ons meenamen om mee te dansen. Een hele leuke ervaring.

Vandaag is het de verjaardag van de jongste en dit wordt groots gevierd. De tuin wordt gedaan, alles wordt aan kant gemaakt. Er is een piñata gemaakt en natuurlijk is er taart. Ik ben benieuwd naar deze Costaricaanse ervaring.

Dinsdag gaan we weer richting San José en dan woensdag vlieg ik naar Peru, Lima. Nieuw land, nieuwe cultuur, nieuwe mensen.

1. Jeanne:
    8 juli 2018
    Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Hoop dat je in Peru ook weer leuke mensen gaat ontmoeten.
    Groetjes en tot horens. Mam ♡
  2. Mieke jansen:
    8 juli 2018
    Leuk verslag mireille, en net zoals je moeder schrijft fijn om te horen dat je weer ergens bent waar je het leuk vind en onder de mensen bent, veel plezier daar,