Puerto Viejo, Costa Rica

10 september 2017 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Na 6 maanden is het tijd voor het 4e land, Costa Rica. Eerste stop in Puerto Viejo. Het was raar om afscheid te nemen na twee maanden Bocas, maar ook goed om weer verder te gaan. Er is veel gebeurd in Bocas.
We hebben een shuttle geboekt en gaan eerst met de boot naar Almirante, waar een minibus ons op staat te wachten om naar de grens te rijden. Daar aangekomen moeten we eerst onszelf uitstempelen uit Panama en vervolgens lopend over een brug naar Costa Rica lopen om daar weer een stempel te krijgen en ook daar staatjes weer een minibus ons op te wachten om ons naar Puerto Viejo te brengen. We laten ons afzetten in het centrum en gaan dan op zoek naar een hostel. De eerste avond doen we helemaal niets, nog moe van de laatste avond in Bocas.
De volgende dag huren we fietsen en gaan op weg naar Manzanillo. Onderweg stoppen we bij het strand. Helaas mag ik het water niet in vanwege mijn nieuwe tattoo. Als we bij punta Uva zijn aangekomen, wordt de weg wat bergachtiger. En dat is niet heel gemakkelijk fietsen zonder versnellingen. Dus besluiten we om te keren en stoppen bij een restaurant op het strand voor de lunch. Prachtige plek om te eten.
In de avond gaan we naar een bar en ontmoeten 2 locals. In het begin lekke het nog wel leuk om met ze te praten en te dansen maar op een gegeven moment werden ze iets te handtastelijk ondanks dat we nee zeiden. We besloten om dus naar het toilet te gaan maar ipv naar huis. Onderweg eten we nog een heerlijke empenada en dan is het tijd om heerlijk te slapen.

1. Dorien Huinink:
    10 september 2017
    Ben benieuwd naar jouw verhalen over Costa Rico, schijnt een prachtig land te zien, zeker qua natuur.
    Maak eens een foto van jouw nieuwe tattoo.
    Groetjes Dorien