Plaza de Trinidad

23 maart 2017 - Cartagena, Colombia

De wijk waar de school is en waar ik de eerste week en de laatste week van mijn tijd hier ga verblijven, is een levendige wijk. Voorheen stond dit bekend als een wijk voor de armen, het ommuurde centrum was voor de rijken. Die waren wel aardig genoeg om de armen overdag toe te laten,maar wanneer het donker werd, moest men weer naar Getsemaní. Nu is het een wijk met gekleurde huizen, mooie graffiti, bloemen aan de gevels en veel levendigheid. Vooral op de Plaza de Trinidad l. Iedere avond, maar ook gedurende de dag wemelt het er van de toeristen en locals. Er wordt muziek gemaakt, gezongen, gedanst, voetbal gespeeld door de kinderen, gegeten en gedronken. Alleen al naar de mensen kijken is zo leuk hier. Op de plaza de Trinidad staat een gele kerk, wat bankjes, en een betonnen ronde bank aan de zijkant. Eromheen zijn wat winkels en restaurants.
Vanmiddag waren was ik met schoolgenoten op het plein om een empenada te eten (heerlijk!), toen een grote groep jongeren muziek begon te spelen, te zingen en te dansen. Na het optreden kwamen ze een praatje maken en wat bleek, het waren jong missionarissen. Hier in Cartagena krijgen ze les om vervolgens door heel Colombia te reizen en de Heer aan de mensen te brengen. Ik was in gesprek met twee meiden waarvan er eentje gelukkig ook wat engels kon spreken. Na een tijdje hebben ze voor me gebeden en gezongen. Wat een ervaring!

1. Jeroen:
    23 maart 2017