Autobús en Santa Marta

4 april 2017 - Santa Marta, Colombia

Ik zit op school te wachten tot de minivan me op komt halen om naar Santa Marta te gaan. Er zijn weer veel nieuwe gezichten, zoals iedere maandag, maar ook mijn vrienden. Mijn laatste dagen waren heerlijk. Zaterdag een dag naar Isla del Rosario geweest. Heerlijk strand, blauw water en wit zand. Een heerlijke dag om te relaxen. Zondag met twee jongens van het hostel naar het strand en eindelijk na vier weken de zonsondergang gezien. Wat was t een mooie afsluiter. Op zondagavond is er zumba op plaza de Trinidad. Anderhalf uur in de hitte dansen, een goede en leuke workout. Daarna een welverdiende pizza met mijn vrienden van school en hostel en later nog even afscheid genomen van Alex. Een leuke afsluiting van een leuke tijd.
Een man van Marsol komt me op school ophalen en na een laatste rondje Cartagena om mensen op te halen, is het tijd om Cartagena achter me te laten. Onderweg zijn ze veel aan de weg aan het werken maar erg veel krijg ik er niet van mee. Ik val telkens in slaap, want gisteren was weer een korte nacht. Aangekomen in santa marta blijkt dat de minivan ons niet helemaal het hostel kan brengen. Een meisje uit Noorwegen zit toevallig in hetzelfde hostel en we moeten het laatste stuk met de taxi. Santa Marta is zeker niet zo mooi als Cartagena, en de straat waar het hostel zit is niet veel bijzonders. Misschien als je richting centrum en strand gaat, dat het beter is. Het hostel is op zich prima, qua eerste indruk. Nu dus besluiten wat de plannen gaan zijn voor de komende dagen. Ik heb meerdere opties, maar het lastige is dat ik nu niet een vast reismaatje heb, en ik wil niet alleen in t park overnachten en naar een andere plaats dichtbij is ook al best een uitdaging. Dus maar eens goed bekijken hoe en wat.

1. Jeroen:
    4 april 2017
    Leuk, om je avonturen zo te lezen.
    Wat een geweldige tijd. Geniet met volle teugen!