Waterval en meer

14 oktober 2017 - El Tunco, El Salvador

Het is stralend weer en we besluiten om naar de waterval te gaan dichtbij Taminique. Maar zodra we met de chickenbus de bergen ingaan, wordt het donkerder en het begint te regenen. En niet zo'n beetje. Wanneer we bij onze stop zijn, wachten we in de hoop dat de regen wat minder wordt. Er stopt een auto met de vraag of we naar de waterval willen gaan en of we met hen mee willen. Ja waarom niet, hoeven we geen guide te betalen. De regen wordt niet echt minder en dus gaan we maar gewoon aan de wandel. We zijn met zijn zevenen, twee locals uit El Salvador, een Brits koppel en Rahel, Modesto en ik. De route is modderig en vol met stenen dus niet geheel makkelijk vooral niet op slippers. Gelukkig draag ik mijn wandelschoenen en dat gaat goed. Bij de waterval aangekomen is de regen bijna gestopt . Op dit punt kun je in de waterval springen, zo'n 4 meter naar beneden. 5 van de zeven hebben de sprong gewaagd, maar aangezien het water ijskoud was, ik niet van stromingen hou, heb ik de sprong niet gewaagd. Maar het is een mooie omgeving om te wandelen.
De local heeft een surf school en restaurant en wanneer Rahel gaat surfen daar , leert ze nog meer locals die tours verzorgen kennen. Dus vandaag zijn we naar Joya de Ceren gegaan met een koppel en een vriend van ze. Helaas was niemand op de hoogte dat de werknemers die werken op dit historische complex aan het staken zijn. Gelukkig zijn we met de auto en kunnen we dus ergens anders heen gaan. En dus zetten we koers naar Lago Cautepique. Hier genieten we van het mooie uitzicht, een heerlijke lunch, wat biertjes en een boottochtje. Toch nog een heerlijke dag gehad ondanks dat de plannen waren gewijzigd.

1. Jeanne:
    23 oktober 2017
    Leuk stukje weer geschreven.
    Was al weer even geleden.
    Groetjes mam ♡