Sunday Funday

19 september 2017 - San Juan del Sur, Nicaragua

Afgelopen zondag was het tijd voor Sunday Funday. Dit is een feest die op 4 lokaties plaats vind in San Juan del Sur. 2 hostels en 2 barren. Behalve de laatste stop hebben ze allemaal een zwembad en wordt t ook wel pool crawl genoemd. Na de filthy fridays in Bocas was het dan eindelijk tijd om deze van t lijstje af te strepen. Omdat we in de Pachamama verblijven en daar het feestje begint hebben we ook nog korting op de kaartjes en natuurlijk hoort er ook een shirt bij. Dat scheelt weer een nieuw shirtje kopen. En als echte backpacker hoort een shirt van de feestjes waar je bent geweest erbij. Het was een mooi feestje, mooie locatie. Vanaf ons hostel gaan we naar een bar aan het strand, en vanuit daar met auto's naar de Naked Tiger. Dit is een hostel gelegen op een berg met een prachtig uitzicht. Na wat dansjes en eten gaan we richting de laatste stop, de Arribas. Hier kom ik een local tegen die ik de eerste avond heb leren kennen en eigenaar van een surfshop en tours verkoopt. Met wat onderhandelingen de eerste avond mogen Rahel en ik gratis mee voor de schildpadden te bekijken op het strand. De avond ervoor waren we iets te laat voor de tour en dachten we dus dat onze kans verkeken was. Maar we kregen een tweede kans, maar moesten meteen vertrekken. Oke, wat doen we? Het feestje verlaten of blijven? We besluiten te gaan, samen met een andere jongen die we hebben leren kennen. Na een rit van een half uur over een hobbelige weg komen we aan bij het strand waar we de entree moeten betalen. En dan lopen we naar het strand. Wauw! Duizenden schildpadden komen aan land om hun eitjes te begraven. Nog nooit heb ik zoveel schildpadden bij elkaar gezien. We lopen wat rond en vinden dan een plekje om de rum te drinken die we onderweg gekocht hebben. En zo eindigt Sunday Funday op het strand met duizenden schildpadden .