Quito, Ecuador

5 mei 2017 - Quito, Ecuador

Na twee maanden Colombia is het tijd om naar het volgende land op t lijstje te vertrekken. Al is het afscheid nemen moeilijk, in Bogota stap ik op het vliegtuig naar Quito. Het is maar 1uur en 40min vliegen. Ik zit toevallig bij het raam en dat geeft al mooi uitzicht op dit groene land. Als we zijn geland, moeten we de papieren inleveren die we hebben ingevuld voor de douane, krijg ik weer een nieuw stempeltje (jeuj!) en ga ik op zoek naar m'n backpack. Aangezien ik geen zin heb om met de bus naar het hostel te gaan, ga ik als flashpacker met de taxi. Bij het hostel aangekomen, door vele kronkelweggetjes en mooie uitzichten, is het tijd om me heerlijk te relaxen. De twee maanden reizen heeft me best moe gemaakt en dus heb ik de eerste paar dagen een Netflix en boek lezen dagen, heerlijk. Omdat Lotte bijna komt, heb ik een ander hotel geboekt wat goedkoper is dan het verblijven in een private in het hostel en dichterbij het oude centrum. Dus op de derde dag ga ik maar weer met de taxi naar het andere hotel en wacht daar op Lotte. Leuk om elkaar weer te zien! Iemand uit Nederland!
We gaan die avond een biertje doen en dan gaan we naar bed. Lotte moe van het vliegen, ik van de hoogte.
Vandaag zijn we eerst rond gaan wandelen in het oude centrum. Voordeel van vroeg naar bed is vroeg op, maar de zon schijnt en dus trekken we erop uit. We besluiten na wat gezien te hebben om te vragen hoe we naar de evenaar moeten met de bus en hoe lang het duurt. Anderhalf uur is het antwoord en het kost $0,25 met de metrobus en $0,15 met de bus. Wow, daar kom je niet ver mee in Nederland.
Het is even zoeken naar het goede station en uiteindelijk na twee keer vragen hebben we het gevonden. De eerste 45 minuten moeten we staan, en in de tweede bus moesten we plaats maken voor oudere mensen dus ook hier staan we. Eenmaal aangekomen bij de Evenaar besluiten we eerst maar even te eten, en daarna wat rond te lopen. Het is een mooi beeld met een gele lijn die aangeeft waar de evenaar is. Er omheen zijn vele winkeltjes en eetgelegenheden. Na wat foto's nemen we de bus weer terug, en zijn net op tijd binnen voor de wolkbreuk.

1. Kim:
    5 mei 2017
    Nog steeds jaloers.. ;) x
  2. Anja:
    12 mei 2017
    Hoi Mireille en Lotte
    gezellig keuvelen samen ! Heel veel plezier samen!
    Wat een prachtige foto's ik ben echt wel jaloers
  3. Jeroen Stuifmeel:
    21 mei 2017
    Hoi Mireillie en Lotte veel plezier samen!!