Hospital part 2

6 juni 2017 - Montañita, Ecuador

Ik wordt wakker van de wekker, goh ja dat is lang geleden. Toch best lekker om lange tijd zonder wekker te hoeven leven. Ik maak me klaar en bel dan mn tolk wakker. Rond negen uur arriveren we bij het lab en dan vraagt ze meteen naar mijn urine. Het is me niet gelukt om in de fles te plassen helaas en dus eerst naar de farmacy om een potje te halen en daarna naar de wc. Ik heb alleen nog niet heel veel gedronken en dus is het kleine beetje wat toch uit mijn blaas komt niet genoeg. Oké, ik stort me op mn fles water en krijg nog inca cola van Nicolas, want daar schijn je sneller van te moeten plassen. Na drie keer proberen heb ik eindelijk iets meer en ze nemen er genoegen mee. Gelukkig hadden ze wel voor dit hele gebeuren mijn bloed geprikt en is er na een uurtje een uitslag. De waarden zeggen me niet zo veel al zie ik wel dat sommige dingen verhoogd en andere verlaagd zijn. Omdat we weer moeten wachten en omdat we als we de uitslag hebben van mijn urine moeten aansluiten in de rij voor de emergency, besluiten we terug te keren naar Montañita, de surfshop te openen en daar te wachten. Ik koop voordat we gaan nog een nieuw bekertje voor mn urine, mocht het toch niet genoeg zijn.
Rond een uur of twee keren we weer terug, met een vol bekertje deze keer. Maar het was toch voldoende want er is een uitslag we wachten een uurtje voordat we een dokter kunnen zien. Die verteld dan eerst dat ik eigenlijk naar een andere kliniek had moeten gaan vandaag. Ik weet zeker dat de dokter vrijdag mij heeft verteld dat ik hier naar toe moest, maar Oké, vertel nou maar wat je ziet. Er schijnt een urineweginfectie te zijn. Iets wat me raar in de oren klinkt aangezien ik helemaal geen last heb van mn blaas, plassen of wat dan ook. Maar omdat dit niet urgent is, moet ik morgen met de uitslag naar een ander stadje naar een ander bureau en zij kunnen mij dan medicijnen geven voor een week.
Als we in de taxi naar huis zitten, ben ik me aan het bedenken of het dat echt kon zijn. Tja, de eerste week heb ik weinig water gedronken en meer alcohol, mss dat ik daarom geen andere klachten heb gehad. Nu maar extra water en morgen medicatie.

1. Jeanne Gabriels.:
    6 juni 2017
    Goed water drinken en wat soep als dat lukt.
    Beterschap.