Casa Elemento, Minca nl-en

7 april 2017 - Santa Marta, Colombia

Vandaag gaan we naar Minca, een klein plaatsje in de bergen zo'n 45 minuten rijden vanaf Santa Marta. We nemen eerst een taxi om vervolgens een colectivo te nemen. Een gedeelde taxi. Tijdens het wachten, ontmoeten we Pablo, een toerist in eigen land uit Medillin.  Na een half uur wachten, mogen we in de auto en die rijdt over bergweggetjes naar Minca. Een mooie omgeving, groen. Onderweg hebben we een leuk gesprek met onze nieuwe vriend en hij besluit met ons mee te gaan naar Casa Elemento. Een hostel nog verder op de berg. Dus de volgende stap die we nemen is met de motortaxi.  Aangezien het een dirtroad is besluit ik om een helm te dragen die natuurlijk veel te groot is. Maar enigszins iets veiliger. In het begin is het best een beetje spannend, maar uiteindelijk begin ik het leuk te vinden. Onderweg heb ik een klein gesprekje in het Spaans met m'n chauffeur, en ondertussen geniet ik van het uitzicht. Sommige stukjes van de weg zijn best uitdagend maar mijn ervaren driver heeft er de vaart goed inzitten. We vertrokken als laatste maar komen als eerste aan. Wauw, wat  een mooie omgeving! Uitkijkend over het dal. Heerlijk even relaxen en morgen rond 12 u weer terug naar beneden met m'n motordriver.

Vrijdag: na een heerlijke avondmaaltijd wat biet en cocktails en dansjes onder de sterren is het helaas tijd om te gaan slapen. Maar wat een heerlijke plek, de geluiden van de jungle. In de ochtend een heerlijk ontbijt en dan wachten we op de motorbike dat ons naar beneden gaat brengen. Degenen die ons gisteren hebben gebracht, zouden ons ook weer ophalen, maar het blijkt dat ze een andere afspraak hebben. Dus krijgen we drie andere drivers.  En ik krijg natuurlijk de snelste, haha. Maar was leuk om ook zo weer naar beneden te komen. Nu maken we ons op voor de lost city tour naar Ciudad Perdida.

We start the day with a taxi drive to Mercado and from there we take a colectivo to Minca. We don't have to wait that long and while we are waiting we meet Pablo, a tourist in his own country. He is from Medillin. We start driving out of the city and then we go on a beautiful road through the mountains. We arrive in Minca, a really small city in de mountains and there are a lot of motordrivers that wants to take us all the way to Casa Elemento. It is on a dirt road, and it is a little bit anxious in the beginning. But at one point I began to really enjoy the view and trust my driver. He does this several times a day, so he knows what he is doing. When we arrive at the hostel, it is so beautiful! Mountain view, hammocks, a small pool. Wauw!
We relax a bit before lunch and before dinner and then we have some music, dancing and beers. It is so fascinating to wake up with the sound of the jungle. Such a beautiful place.
We check out and then we wait for our motordrivers. Of course I am the one that gets the fastest driver, but I enjoy the ride down. We are heading back to Santa Marta for a rest because tomorrow we are going on a 4 day hiking tour to Ciudad Perdida, the lost city.